Bliv klogere på gymnasiereformen. I København

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 12. december 2017,  kl. 14:00 - 15:30

Sted

Lokale D165, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Forskningsenheden for Uddannelsespolitik, -styring og -forvaltning inviterer forskere og studerende til oplæg om gymnasiereformen. Vi har inviteret Susanne Thomsen Jensen, vicerektor ved Odder Gymnasium og medlem af reform arbejds- og følgegruppe under Danske Gymnasier, til at fortælle os om gymnasiereformens væsentligste nybrud og om, hvordan disse spiller sammen med det øvrige uddannelsessystem.

En af nyskabelserne i reformen er kravet om ”karrierelæring”. Dermed skal eleverne trænes i at træffe valg, herunder valg af videregående uddannelse. Desuden er der i gymnasiereformen lagt op til et forstærket fokus på en feedback- og evalueringskultur, hvor eleven i højere grad involveres i at sætte delmål for egen læring. Dermed etableres en elevforventning om formativ evaluering og feedback fra lærerne.

Ønsker du at opdatere din viden om gymnasiet og det danske uddannelsessystem, så har du her muligheden for at blive klogere, imens du nyder en kop kaffe eller te og et stykke kage eller frugt.

Deltagelse er gratis og alle er velkomne.

Vi håber at se både forskere og studerende. Der afholdes møde både i Aarhus og Emdrup.

Tilmelding nødvendig, senest den 8.12.201.