How We Curate: Foredragsrække om kuratering

Tine Colstrup fra Louisiana og Marianne Torp fra SMK præsenterer deres perspektiver på soloudstillinger.

Onsdag 29. maj 2019,  kl. 19:00 - 21:00

Kunsthal Aarhus, J.M. Mørks Gade 13, 8000 Aarhus C

På kunstinstitutioner, udstillingssteder og i det offentlige rum ser vi resultaterne af kuratorers arbejde, men som besøgende får vi sjældent adgang til de praktiske og refleksive processer, der ligger forud for udstillingerne. I foråret 2019 inviterer Kunsthal Aarhus til tredje sæson af foredragsserien How We Curate, hvor internationale kuratorer præsenterer, hvordan de arbejder. Ligesom de to forrige sæsoner sammensætter vi til hvert arrangement to kuratorer på baggrund af fælles interesser eller arbejdsforhold.

Tine Colstrup er museumsinspektør ved Louisiana Museum of Modern Art og Marianne Torp er førsteinspektør og seniorforsker i Den Kongelige Maleri- og Skulptursamling, SMK.

Postdoc Trine Friis Sørensen introducerer og modererer arrangementet, som foregår på dansk.

How We Curate er støttet af Statens Kunstfond og forskningsprogrammet Contemporary Aesthetics and Technology, Aarhus Universitet.