Hvorhen Europa

Adjungeret professor Uffe Østergaard (Historie, Aarhus Universitet), Professor Jørgen Møller (Statskundskab, Aarhus Universitet) & Professor Thorsten Borring Olesen (Historie, Aarhus Universitet)

Fredag 23. november 2018,  kl. 14:15 - 16:00

Aarhus Universitet, Nobelauditoriet, bygning 1482, lokale 105

Forskningsprogrammet for Historie (AU) & Folkeuniversitetet i Aarhus

Hvorhen Europa?

I sin nye bog Hvorhen Europa? rejser den kendte historiker Uffe Østergård (adjungeret professor, Historie, Aarhus Universitet) på tværs af det moderne Europas historie.
Han konkluderer, at Europas femhundrede år som dominerende kontinent i verden nu er forbi. Hvad bygger den konklusion på? Og har han ret?

Oplev Uffe Østergård fremlægge sin analyse af Europa i fortid, nutid og fremtid – og blive udfordret af professor Jørgen Møller (Statskundskab, Aarhus Universitet) og professor Thorsten Borring Olesen (Historie, Aarhus Universitet).

Talere: adjungeret professor Uffe Østergård, professor Jørgen Møller og professor Thorsten Borring Olesen (alle Aarhus Universitet)

Tilmelding nødvendig. Særlig tilmelding for studerende og ansatte på historie (senest 19. november kl. 12) via dette link: https://fuau.dk/aarhus/program/samfund-og-verden/uffe-oestergaard-hvorhen-europa-1821-595