Konference: Forsøg med Assisteret Fjernundervisning i Folkeskolen (ASSIST)

Bliv inspireret til at gribe arbejdet med assisteret fjernundervisning i folkeskolen an.

Torsdag 7. juni 2018,  kl. 09:30 - 15:45

Scandic Bygholm Park, Schüttesvej 6, 8700 Horsens

Konferencen præsenterer baggrunden og de overordnede resultater fra forskningsprojektet Forsøg med Assisteret Fjernundervisning i Folkeskolen (ASSIST), som har forløbet det sidste år.

Projektdeltagerne såvel som øvrige konferencedeltagere får på denne konference mulighed for at erfaringsudveksle og hente inspiration omkring fjernundervisning hos hinanden. Dagen byder på både
oplæg, workshops og live-interviews.

Formålet med forskningsprojektet - og assisteret fjernundervisning generelt - er at gøre den lille skole større, ved blandt andet at mindre skoler i yderområder fleksibelt kan inddrage undervisere med linjefag samt at åbne skolen op for et globalt samarbejde og dermed understøtte en bredere kompetencedækning.

Deltagerskolerne i ASSIST har alle arbejdet med assisteret fjernundervisning på forskellige måder og har gjort sig forskellige praksiserfaringer hermed. Konferencen giver således mulighed for, at de individuelle tilgange og erfaringer kan give inspiration og nye perspektiver til arbejdet med fjernundervisning i folkeskolen samt rejse nye spørgsmål og lægge op til videre diskussion blandt konferencens deltagere.

Læs mere om projektet ASSIST

Program for konferencen

9.30 Ankomst og morgenmad

10.00 Velkomst v/ Styrelsen for IT og Læring (STIL)

10.10 Oplæg: Assistenter og mødepladser v/ Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet (CUDIM)

10.20 Oplæg: Kaffe – et projekt med mange partnere v/ Lotte Brinkmann, cand.pæd., konsulent

11.00 Liveinterview: Assist og lærer – hvordan? v/ Horsens, Endelave, Nairobi

11.30 Pause

11.40 Liveinterview: Ø-pædagogik og mangelpædagogik v/ Sejerø, Endelave, Anholt

12.10 Oplæg med demonstration: Borgere, kameraer og samarbejde v/ Sønderborg

12.40 Frokost

13.20 Walkabout mellem projekternes borde.
Hør hvad der skete i det enkelte projekt

13.50:

Workshop 1: Teaching using Skype, supported by other technologies v/ Nairobi, Anholt

Workshop 2: Med VR og Minecraft v/ Nordjylland

15.10 Pause

15.20 Fælles diskussion: Eksperimenterende fællesskaber og flexible mødepladser v/ CUDIM

15.45 Afrunding v/ STIL

Tilmeld dig her