Pædagogisk suverænitet mellem myndighed og øvrighed

Prof. dr. phil. Lars-Henrik Schmidt fejrer 40-års jubilæum med forelæsning, reception og bogudgivelse.

Oplysninger om arrangementet

Fredag 7. september 2018,  kl. 14:00 - 17:00

Sted

Festsalen, lokale A220, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Det pædagogiske vidensfelt er – ganske som filosofien i øvrigt – en slagmark. Samtidens dokumentationstendens favoriserer synliggørelse i digitaliseret form og fremmer dermed det teknisk orienterede øje og en ikonografisk reduktion. Ved givne lejligheder pyntes dokumentationen nostalgisk i gevandter af normativ karakter sværgende til det særegne.

Pædagogik forbliver dog frem for alt en politisk-ideologisk affære (tarv), hvor befolkningsomsorgen (velfærd) drives via selvomsorgen (trivsel).

Lars-Henrik Schmidt var rektor for Danmarks Pædagogiske Universitet. I dag er han professor i filosofi og i pædagogik ved DPU, Aarhus Universitet.

Forelæsning ved 40-års jubilaren:
Professor Lars-Henrik Schmidt, DPU, Aarhus Universitet:
”Pædagogisk suverænitet mellem myndighed og øvrighed”
Lokale D174 kl. 14:00

Jubilæumsreception:
Forfriskninger i Aulaen
Kl. 15:00

Bogudgivelse til lejligheden:
Professor Lars-Henrik Schmidt, DPU, Aarhus Universitet:
”Det sociales ABC – Principper i socialanalytisk samtidsdiagnostik”
Tagterrassen ved lokale A409 kl. 16:00

TILMELDING HER