RECE 2018: International konference om ulighed på dagtilbudsområdet

Den internationale konference RECE gæster Danmark, hvor flere hundrede forskere og praktikere over fire dage anlægger kritisk-konstruktive perspektiver på dagtilbudsområdet, i år med fokus på ulighed. Konferencen afholdes fra søndag d. 14. oktober kl. 9 til torsdag d. 18. oktober kl. 15.

søndag 14. oktober 2018, kl. 09:00 - torsdag 18. oktober 2018, kl. 15:00

DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Center for Daginstitutionsforskning (CeDif) inviterer praktikere og forskere til d. 26. udgave af den internationale konference ”RECE”, der i år afholdes på DPU i Emdrup.

RECE står for Reconceptualizing Early Childhood Education, og er en bevægelse som siden 90’erne har afholdt årlige konferencer med kritisk-konstruktive perspektiver på dagtilbudsområdet. I år er temaet ’ulighed’, og de mange diskussioner på konferencen vil derfor relatere sig til spørgsmål om, hvordan ulighed produceres og reproduceres, og hvad man kan gøre for at mindske ulighed i den daglige praksis, imellem professioner og på det politiske niveau.

Ud over en lang række faglige oplæg og diskussioner med praktikere og forskere fra hele verden, så vil der også være sociale aktiviteter såsom en ekskursion til københavnske børnehaver og en stor festmiddag onsdag aften.

Prisen for de fire dage inklusive goodie-bag, forplejning og festmiddag er 2100 for praktikere og 3200 for forskere. Dette er en early bird-pris, som gælder, hvis billetten købes inden 1. august.
Derefter er prisen 2700 kr. for praktikere og 3900 kr. for forskere.
Frist for sidste tilmelding er 1. oktober.

Sproget på konferencen foregår på engelsk.

Om konferencen