Synlig læring: placebo, politik og pædagogik
Oplæg og diskussion.
Oplysninger om arrangementet
Tidspunkt
Sted
Lokale A403, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV
’Synlig læring’ er et af de pædagogiske koncepter, som har stor betydning for idealer og praksis i danske institutioner i disse år.
Der foreligger efterhånden en del kritiske analyser af konceptets teoretiske antagelser, implementeringsprocesser og betydning for praksis. På seminaret præsenteres nogle af disse analyser.
Der lægges desuden op til diskussion af, hvordan vi som uddannelsesforskere kan forholde os til og håndtere lignende pædagogiske/politiske tendenser i fremtiden. Hvordan kan vi tale om tingene uden enten at blive reaktive eller uddannelsespolitikere?
Kirsten Hyldgaard: Pædagogikkens placebo
Niels Møller: Synlig læring som trivialmaskine
Steen Nepper Larsen: Blinde vinkler i synlig læring
Hanne Knudsen: De spørgsmål, John Hattie ikke selv stiller
Debat: Hvordan kan vi som uddannelsesforskere forholde os til pædagogiske koncepter og reformtiltag uden enten at blive reaktive eller uddannelsespolitikere?
Forskere, studerende og andre interesserede er velkomne.
Pris: Deltagelse er gratis, men tilmelding senest 23/4-2018 er nødvendig pga. begrænset plads.
Arrangeret af Forskningsenheden for Uddannelsespolitik, -styring og –forvaltning