Aktuelt

Nyheder

26.10.2018 | Forskning

Gymnasieledere er klar til at arbejde med faglig-pædagogisk ledelsesudvikling

Lederne fra de gymnasieskoler, som deltager i det nyligt opstartede FPL-projekt, er både seriøse og engagerede omkring at skulle arbejde med faglig pædagogisk ledelsesudvikling. Det er blevet bekræftet i løbet af de sidste uger, hvor Mette Boie og Tom Gislev fra projektgruppen har været på besøg på de 15 skoler, som indgår i projektet.…

Foto: CUDiM

26.10.2018 | Workshop

Den digitale medierevolution kræver nye normer – også for undervisning

Deltagerne i DiDaK-projektet ’Digital Dannelse og Kompetenceudvikling’ fik perspektiver udefra til fjerde og sidste workshop den 10. oktober 2018. Lektor i Medievidenskab Jesper Tække bidrog til diskussionerne om digital dannelse og skolepraksis med blandt andet Teorien om de tre bølger og forholdet mellem digitale mediepraksisser og almendannelse.

25.10.2018 | Antropologi

Katrine Meldgaard Kjær - Ny videnskabelig assistent ved Antropologi

Som videnskabelig assistent i PUSH (Public Health at a Crossroads) skal jeg arbejde sammen med Marie Louise Tørring og Stine Hauberg Nielsen om at undersøge, hvordan HPV vaccinen er blevet debatteret i forskellige medier fra 1990-2018. Jeg blev PhD fra Syddansk Universitet i foråret 2018, og slår primært mine folder indenfor kulturanalytisk…

25.10.2018 | Antropologi

Amanda Møller Rasmussen – New Ph.D. at the Department for Anthropology

With a background in African Studies and Social Anthropology of Development from Copenhagen University and School of Oriental and African Studies, respectively, Amanda has started her Ph.D. at the Department for Anthropology in September.

25.10.2018 | Konference

Potentialer i korte og åbne læringsforløb diskuteres til konference på Aarhus Universitet

Aarhus Universitet agerede for nylig medværter for den internationale EADTU-konference Blended and Online Learning, der i år satte fokus på integreringen af digitale medier i undervisningen på tværs af forskermiljøer. På konferencens anden dag blev der særligt sat fokus på online undervisning og potentialerne i korte og åbne læringsforløb.

24.10.2018 | Filosofi og Idéhistorie

Louise Rognlien – Ny PhD ved Afdeling for Filosofi og Idéhistorie

Louise Rognlien er tilknyttet projektet Køn Redelighed – hverdagsliv, aktivisme og diversitet, et forsknings- og formidlingsprojekt mellem Kvindemuseet i Danmark og Aarhus Universitet.

24.10.2018 | Arkæologi

Joshua Cohen - New postdoc at the Department of Archealogy and Hertiage studies

Joshua will join CAS from 5 November where he will be part of the Heritage and the Anthropocene (HATA) project.

Det nye hold studerende på den nye master i konferencetolkning er sat. Fra venstre: Underviser og tidligere EU-tolk Kirsten Feldthaus, Professor Helle Vrønning Dam, Underviser og tidligere EU-tolk Torben Bagge Hansen, Sif Antonia Munck Pedersen, Mikkel Jeppesen, Jannick Roger Markussen, Mette Reinhardt Jakobsen, Rasmus Troels Steenberg. Forrest: Anne Ditte Junge og hunden Ibelle. På Skype: Elizabeth Nicola May fra Luxembourg. Foto: Melissa Bach Kirkeby Yildirim
Kirsten Feldthaus har været EU-tolk i 35 år og glæder sig til at hjælpe nye studerende på vej til en tolkekarriere. Foto: Melissa Bach Kirkeby Yildirim  
”I er en lille udvalgt gruppe, og I er også en national strategisk satsning”, sådan lød ordene fra professor Helle Vrønning Dams velkomsttale til de nye studerende på masteren i konferencetolkning ved Aarhus Universitet. Foto: Melissa Bach Kirkeby Yildirim

23.10.2018 | Ceremoni / åbning

De skal sikre det danske sprog internationalt

Det første hold studerende er netop startet på den nye masteruddannelse i konferencetolkning på Aarhus Universitet. De skal sikre dansksproget tolkning i EU og i andre internationale sammenhænge.

22.10.2018 | Arts

Nyt forskningsprojekt skal reducere antallet af svage læsere

Børn med alvorlige læse- og skrivevanskeligheder skal opdages tidligere, så de kan få støtte. Lærere skal have bedre redskaber til at kunne rette undervisningens fokus mod de forskellige elevers behov. Og forskerne skal have en dybere forståelse af børns skriftsproglige udvikling. Det er målene for et nyt forskningsprojekt med forskere fra DTU og…

12.10.2018 | Bevillinger

Bevillinger til forskning i fattigdomsarbejde og lydens rolle i erindring

Forskere ved Institut for Kultur og Samfund har modtaget to af seks bevillinger til humanvidenskabelige forskningsprojekter fra VELUX FONDENs kernegruppeprogram.

Viser resultater 41 til 50 ud af 3219

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Arrangementer

tor 28 mar
09:00-16:00 | EMDRUP, Building A, Room A303
PhD Course: Introduction to University Teaching (IUT) - Day 3 at Emdrup
By the end of the course, the participants should be able to describe, analyze, and critically reflect on the pedagogical strategies required when planning and carrying out their own teaching
fre 05 apr
09:00-15:00 | Building 1451, room 515
Origen’s political theology and its reception
April 5-7: Workshop, Anders-Chr. Jacobsen and the ITN-project Human Dignity and Freedom, Origen’s political theology and its reception
tor 11 apr
10:00-16:00 | Aarhus, Nobelparken, Building 1483, Room 454 (Floor 4)
PhD Course: Introduction to PhD supervision for PhD students at Arts
The course is a compulsory course for all PhD students at Arts. Following the course, the participants complete a reflection paper on the themes discussed during the course and on how they think that these themes will be relevant and apply to their own specific PhD process. This reflection paper is to be used in the PhD students’ dialogue with their supervisor(s) about their future collaboration. Registration Deadline: March 11, 2019. (8 AM).
man 29 apr
09:00-16:00 | Royal Danish Academy of Sciences and Letters, Copenhagen
Caesar’s Past and Posterity’s Caesar
Organised by Trine Arlund Hass, Jan Kindberg Jacobsen, Rubina Raja and Sine Grove Saxkjær
ons 01 maj
17:30-19:30 | Aarhus Universitet, Campus Emdrup, bygning D, lokale D174, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Seminar series, Copenhagen: 'Rule, Britannia! Great Britain before and after Brexit'
ons 08 maj
10:00-17:00 | Aarhus University
Etc. Exchange Transformation Communication (NAES2019)
In Etc. we intend to find space for all of the above-mentioned areas of study, and for the transformative possibilities that may arise from communication and exchange between them.
ons 08 maj
14:15-16:00 | Building 1451, room 515
Christian Wittig vs. Rabbinic Irigaray? Boyarin’s Parting of the (Gender) Ways Reconsidered
Jonathan Cahana, Hebrew University of Jerusalem, Christian Wittig vs. Rabbinic Irigaray? Boyarin’s Parting of the (Gender) Ways Reconsidered
tor 09 maj
13:15-16:00 | Building 1451, room 515
Gender and the Study of Early Christianity
workshop, Gender and the Study of Early Christianity
man 13 maj
09:00-16:30 | Richard Mortensenstuen, Konferencecenter v/Stakladen
KLEO-Projekt Midtvejskonference
KLEO-projektet undersøger KlasseLedelse og ErfaringsOpsamling i ungdomsuddannelserne og har til formål at sikre en skoleudvikling, hvor sigtet er bedre lærerkompetencer inden for ungdomsuddannelserne i Region Midtjylland. På denne midtvejskonference præsenteres nyt fra KLEO-skolernes ledere, de tilknyttede pædagogiske konsulenter samt forskere på projektet.
ons 22 maj
09:00-16:00 | Aarhus, Denmark
The 7th conference of the Scandinavian Association for Language and Cognition
The main goal of SALC is to promote the study of the relationship between language and cognition both in the Nordic countries and more generally. This involves any type of research in which language is not treated in isolation, but as based on structures and processes of general cognition and social cognition, and as affecting such structures and p…

Viser resultater 41 til 50 ud af 58

Forrige 1 2 3 4 5 6 Næste