Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Aktuelt

Nyheder

08.03.2019 | Asterisk 89

Kommentar: Inklusion af flygtningebørn øger kvaliteten i skolen

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 89 fra marts 2019 med temaet Tidlig indsats. Flygtningebørn skal ses som en vigtig mulighed for at forstå, hvordan vores uddannelsessystem kan forbedres med henblik på at sikre alle lige adgang til uddannelse af høj kvalitet, lyder det fra professor Fabio Dovigio i kommentaren.

08.03.2019 | Asterisk 89

Evaluering af læreruddannelsen: De ambitiøse falder fra

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 89 fra marts 2019 med temaet Tidlig indsats. Tag kvalificeret faglighed alvorligt og giv som andre nordiske lande slip på den skrabede fireårige model.

08.03.2019 | Asterisk 89

Et lille barn bliver til

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 89 fra marts 2019 med temaet Tidlig indsats. Hvor begynder historien om Det lille barn? Og hvordan udvikler den sig hen imod vores idé om de første 1.000 dages skæbnesvangre betydning for resten af menneskets liv? To DPU-forskere tegner konturerne af Det lille barns…

08.03.2019 | Asterisk 89

Sundhedsplejersken er nøglen til de udsatte familier

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 89 fra marts 2019 med temaet Tidlig indsats. Støttende indsatser og øget tværfaglighed hjælper udsatte familier bedre fra start – men det er vigtigt, at pædagogerne i vuggestuen tager over, når sundhedsplejen slipper kontakten til udsatte børn og familier.

08.03.2019 | Asterisk 89

Omsorg gør forskellen

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 89 fra marts 2019 med temaet Tidlig indsats. Forskere har undersøgt, hvad der kendetegner dagtilbud af høj kvalitet i socialt belastede boligområder med mange børn i udsatte positioner. Svaret er bl.a. et fokus på tryghed og trivsel.

08.03.2019 | Asterisk 89

Fokus på sprog i vuggestuen rykker bunden opad

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 89 fra marts 2019 med temaet Tidlig indsats. En pædagogisk tilrettelagt indsats med læsning, leg og samtaler i dagligdagens rutine- og omsorgssituationer styrker læringen for børn i vuggestuer og dagplejer.

08.03.2019 | Asterisk 89

Medvind til de mindste

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 89 fra marts 2019 med temaet Tidlig indsats. Jo tidligere indsats, jo større effekt. De helt små børn er et populært investeringsobjekt, men flere forskere efterlyser en mere systematisk og fagligt kvalificeret tilgang til opsporing af udsathed og tidlig indsats.

08.03.2019 | Historie og Klassiske Studier

Hanne Ahlers - Ny afdelingssekretær ved afdeling for Historie og Klasisske Studier

Hanne er tiltrådt som sekretær ved IKS d. 1. marts 2019.

08.03.2019 | Asterisk 89

Tidlig indsats kan ikke stå alene

Leder fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 89 fra marts 2019 med temaet Tidlig indsats. Af Claus Holm, institutleder, DPU, Aarhus Universitet.

08.03.2019 | Historie og Klassiske Studier

Dobbeltværket De danske ministerier, Anker Jørgensens tid 1972-1982 og Poul Schlüters tid 1982-1993 er nomineret til årets historiske bog 2018

Historikerne Thorsten Borring Olesen og Niels Wium Olesens dobbelte værk De danske ministerier, Anker Jørgensens tid 1972-1982 og Poul Schlüters tid 1982-1993, er nomineret til endnu en pris, prisen Årets Historiske Bog 2018. Der kan stemmes på de nominerede bøger indtil 15. marts via dette link…

Viser resultater 41 til 50 ud af 3308

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Arrangementer

tir 25 jun
16:00-17:00 | Centre for Urban Network Evolutions (UrbNet), Aarhus University, Moesgård Allé 20, 8270 Højbjerg, Denmark (Building 4230-232)
Seafaring Expeditions to Punt in the Middle Kingdom: Excavations at Mersa/Wadi Gawasis, Egypt
Lecture by Kathryn Bard (Boston University).
ons 03 jul
09:00-16:00 | Danish School of Education (DPU) and Aarhus University Library, Tuborgvej 164, 2400 Copenhagen NV
Challenges for the school museums and history of education in a time of globalization and digitization
The 18th symposium for school museums and history of education collections 3-5 July, 2019. The symposium will take place at the Royal Danish Library’s location in Emdrup, Copenhagen.
tir 13 aug
09:00-15:00 | Campus Emdrup, Building D, Room D120
Extra PhD Course: Conference Presentations: Preparation and Delivery (day 1 out of 3)
Careful preparation and clear communication are key to delivering a successful conference presentation in an international context. This course aims to provide PhD students (from Arts, AU) with insight into the key characteristics of effective academic oral presentations, as well as with knowledge and tools to develop skills and confidence in communicating research-related material in English. Registration deadline: 29/7-2019, kl. 10:00
fre 16 aug
00:00-00:00 | ONLINE
Course: Introduction to Teaching and Learning (InTeL)
Basismodul i universitetspædagogik. Modulet Introduction to Teaching and Learning (InTeL) henvender sig primært til undervisere, som ikke tidligere har deltaget i pædagogiske kurser. Online perioden er den 16/8 til 23/8 2019. HUSK tilmeldingsfrist: 12/8-2019, kl. 9.00.
man 19 aug
00:00-00:00 | Danish School of Education, Tuborgvej 164, 2400 Copenhagen
Measured Lives: Theoretical Psychology in an Era of Acceleration
ISTP conference at the Danish School of Education in Copenhagen 2019. The theme of the 18th biennial conference of International Society for Theoretical Psychology is: Measured Lives - Theoretical Psychology in an Era of Acceleration.
tir 20 aug
13:00-16:00 | Aarhus, Nobelparken, bygning 1483, lokale 454 (etage 4)
Instruktorkursus (dag 1 ud af 3)
Er du studerende? og skal du undervise? Hvis du skal være instruktor på Arts kan du komme på Pædagogisk Grundkursus for Instruktorer. Kurset består af 7 studieaktivitetstimer fordelt på 3 kursusgange, samt online-aktiviteter, 2 timer. Husk tilmelding senest 16. august 2019, kl. 10:00.
ons 21 aug
09:00-15:00 | Campus Emdrup, Building D, Room D120
Extra PhD Course: Conference Presentations: Preparation and Delivery (day 2 out of 3)
Careful preparation and clear communication are key to delivering a successful conference presentation in an international context. This course aims to provide PhD students (from Arts, AU) with insight into the key characteristics of effective academic oral presentations, as well as with knowledge and tools to develop skills and confidence in communicating research-related material in English.
tor 22 aug
13:00-16:00 | Aarhus, Nobelparken, bygning 1483, lokale 454 (etage 4)
Instruktorkursus (dag 2 ud af 3)
Kurset er for instruktorer, hvis ansættelse er under Arts, Aarhus Universitet.
tir 27 aug
09:30-17:30 | Bygning A, lokale A410 og A414. Campus Emdrup, 2400 København NV,
E3U-Del 1 - Efteruddannelse i Entreprenørskab
E3U-efteruddannelsen i entreprenørskab udvikler lærere og underviseres kompetencer i entreprenøriel undervisning i både grundskolen, på gymnasiale ungdomsuddannelser og videregående uddannelser. Husk tilmeldingsfrist: 12/8-2019, kl. 10:00
tir 27 aug
11:00-17:00 | Campus Emdrup, Building D, Room D120
Extra PhD Course: Conference Presentations: Preparation and Delivery (day 3 out of 3)
Careful preparation and clear communication are key to delivering a successful conference presentation in an international context. This course aims to provide PhD students (from Arts, AU) with insight into the key characteristics of effective academic oral presentations, as well as with knowledge and tools to develop skills and confidence in communicating research-related material in English.

Viser resultater 41 til 50 ud af 84

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Næste