Aktuelt

Nyheder

11.06.2018 | Asterisk 86

Forskydning af problemer fastlåser konflikter i skolen

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 86 fra juni 2018 om leg. Når børn oplever problemer i skolen, er der for meget fokus på placering af skyld og ansvar, og det låser konflikterne frem for at løse dem.

11.06.2018 | Asterisk 86

Når arbejdet indtager legen

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 86 fra juni 2018 om leg. Virksomheder bruger leg og spil til at fremme kreativitet og motivation. Det skaber forandringsparate medarbejdere, fordi legen altid er i proces. Men den konstante bevægelse og legen med virkeligheden skaber usikkerhed blandt medarbejderne. De bliver i…

11.06.2018 | Asterisk 86

Tilbageblik: Da børns leg blev en videnskab

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 86 fra juni 2018 om leg. Udviklingspsykologien vandt frem omkring år 1900, og det førte til et ændret syn på børns leg. Den skulle nu bidrage til børns udvikling, og det kom til udtryk i nye former for legetøj, der kunne stimulere fantasien og den frie leg. Samtidig fik børn deres…

11.06.2018 | Asterisk 86

Teknologien kan få børn ud i naturen

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 86 fra juni 2018 om leg. I et nyt forskningsprojekt forsøger forskere at koble teknologi og natur. De undersøger, hvordan teknologien kan hjælpe børn til at bruge naturen mere og samtidig tilføre ekstra elementer til naturoplevelsen.

11.06.2018 | Asterisk 86

Vi overdriver fantasilegens betydning

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 86 fra juni 2018 om leg. Et amerikansk studie af forskningen i børns ’lade-somom-lege’ konkluderer, at de positive effekter er meget svagt eller slet ikke dokumenteret – og måske mest af alt findes i voksnes fantasi.

11.06.2018 | Asterisk 86

Leg på kanten

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 86 fra juni 2018 om leg. Når voksne begrænser den farlige leg, begrænser de også børnenes nysgerrighed og dermed deres naturlige motoriske og læringsmæssige udvikling. To legeforskere forklarer, hvorfor den farlige leg er vigtig.

11.06.2018 | Asterisk 86

Lad dem nu bare lege

Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 86 fra juni 2018 om leg. Status på leg anno 2018: YouTube er børnenes sidste frirum i en tid, hvor de er under konstant overvågning fra de voksne, som blander sig for meget i legen. Sæt legen og børnene fri og drop fordømmelsen af den digitale leg, lyder opfordringen fra to…

11.06.2018 | Asterisk 86

Fremtidens dagtilbud skal være seriøst sjovt

Leder fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 86 fra juni 2018 om leg. Af Claus Holm, institutleder, DPU, Aarhus Universitet.

11.06.2018 | Forskning

Forskningsprojektet ASSIST afsluttes med konference og endelig rapport

Afslutningen af forskningsprojektet ASSIST blev markeret med afholdelsen af en konference, hvor projektdeltagerne kunne dele og videregive erfaringer, samt udgivelsen af en slutrapport, der samler viden og resultater fra projektet.

08.06.2018 | Forskning

Jan Engberg udnævnt til æresdoktor

Professor i tysk erhvervskommunikation, Jan Engberg, er udnævnt som æresdoktor ved Vaasa Universitet i Finland.

Viser resultater 91 til 100 ud af 3170

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Arrangementer

fre 07 dec
15:00-16:00 | Antikmuseet, Victor Albecks Vej 3, bygn. 1414, Aarhus Universitet, Aarhus C
Aarhus Seminars in Classical Antiquity
Korets rolle i Sofokles Trachiniae
man 10 dec
00:00-00:00 | Aarhus Universitet
rethinkIMPACTS 2017 - Konference om Aarhus som Kulturhovedstad
Mandag den 10. december 2018 præsenterer rethinkIMPACTS 2017 hovedresultaterne fra evalueringen af at være Europæisk Kulturhovedstad. Dette er den hidtil største, danske undersøgelse af effekterne og værdien af sådanne store, kulturelle projekter. Tilmeld dig konferencen og hør resultaterne af den forskningsbaserede evaluering. Vær med til at drøfte, hvilken rolle kultur kan spille, og hvad byen og regionen, borgerne, kulturlivet, erhvervslivet og andre aktører kan få ud af at løfte store opgaver som kulturhovedstadsprojektet.
tir 11 dec
12:00-13:00 | Lokale 1483-524 (DPU-Lounge), Nobelparken, Jens Chr. Skous Vej 4, 8000 Aarhus C
Etableringer af universitetsuddannelsers relevans – hvad kan relevans betyde og hvilke uddannelsespraksisser producerer de forskellige betydninger?
Lunch Talks på DPU, Aarhus.
tor 13 dec
09:15-19:00 | Nobelparken, Nobel Auditoriet Building 1482 Room 105
Consilience in the Study of Religion. Pushing the Discipline forward.
Abschiedsseminar for Professor, Dr. Armin W. Geertz
tor 13 dec
14:15-17:00 | Kasernen, Langelandsgade 139, Building 1584, Room 112
Alexandra Walsham: Converting the Cross: Monuments, Memory and Time in Post-Reformation England
Aesthetic Seminar
tir 18 dec
10:00-17:00 | Aarhus University, Studenterhusfonden, Fredrik Nielsens Vej 4, 8000 Aarhus C. Room will be announced later.
How men use museums
International seminar and workshop with local and external partners with the purpose of developing an international, interdisciplinary research project on gender issues in museum communication and collections.
tor 10 jan
10:00-12:30 | Nobelparken, Aarhus
Introduction to multiple imputation and its application in Stata
Course offered by National Centre for School Research and the DPU Research Unit "Social Inequality in Education and Beyond". To be held in Aarhus on 10-11 January 2019.
fre 11 jan
14:00-15:30 | Aarhus
Formal Qualifications, skills and the labor market disadvantages of less-educated adult across advanced economies
Seminar arranged by National Centre for School Research and the DPU Research Unit "Social Inequality in Education and Beyond". To be held in Aarhus on 11 January 2019.
tir 22 jan
10:00-12:00 | Auditorium 1 (4206-117), Moesgaard Campus
Thesis seminar: A crabby tale: The resilience and heterogeneity of supply-chains in the riverine borderlands of North Kalimantan
By Thomas Mikkelsen
tir 29 jan
08:00-16:00 | ONLINE in Blackboard
PhD Course: Introduction to University Teaching (IUT) - Day 1, Online in Blackboard
By the end of the course, the participants should be able to describe, analyze, and critically reflect on the pedagogical strategies required when planning and carrying out their own teaching. Registration Deadline: January 10, 2019. (8 AM)

Viser resultater 91 til 100 ud af 117

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste