Nyheder

21.12.2012 | Arts

Nye lærere mangler specialpædagogiske kompetencer

Danske nyuddannede lærere halter bagefter deres kolleger i Finland og Canada, når det gælder specialpædagogiske kompetencer. Det viser en ny komparativ undersøgelse fra Aarhus Universitet. Derfor skal der mere fokus på didaktiske kompetencer i læreruddannelsen, så nyuddannede lærere er klar til den skolevirkelighed, der møder dem.

Fotos: Hans Klysner, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet

20.12.2012 | Konference

Stor interesse for konference om it i de gymnasiale uddannelser

Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier afholdt den 27. november 2012 en konference om inddragelse af it i de gymnasiale uddannelser. Der var 150 deltagere fra over 60 institutioner i hele landet. Hent oplægsholdernes præsentationer og se billeder fra konferencen her.

20.12.2012 | Arts

Lærere skal sætte mål for elevers læring

Elever på de ældste klassetrin skal vide, hvorfor de skal arbejde med formler i matematik og læse Hosekræmmeren i dansk. Det kræver, at deres lærere har klare mål for, hvilke kompetencer eleverne skal opnå. Det konkluderer et netop afsluttet forskningsprojekt fra Aarhus Universitet om kompetenceorienteret undervisning. Forskerne fremlægger…

19.12.2012 | Førskole

Livet i ghettoen er hårdt, men helt almindeligt

Familier i ghettoen lever et liv på kanten, men de ser ikke sig selv som udsatte. Pædagoger spiller en nøglerolle som rådgivere for de udsatte familier, og det giver en række socialpædagogiske udfordringer. Det viser et nyt forskningsprojekt fra Aarhus Universitet.

Viser resultater 1 til 4 ud af 25

1 2 3 4 5 6 7 Næste