Arkæolog udnævnt til medlem af AcademiaNet

Heide W. Nørgaard er blev udnævnt til medlem af AcademiaNet, der er en database over fremragende kvindelige forskere.

Post.doc. Heide Wrobel Nørgaard

Danmarks Frie Forskningsfond har udpeget Heide W. Nørgaard fra Afdeling for Arkæologi og Kulturarvsstudier til at være medlem af AcademiaNet. Databasen har udgangspunkt i Tyskland, men er vokset til en international database over fremragende kvindelige forskere.

Heide W. Nørgaard forsker blandt andet i den nordiske bronzealders oprindelse og tidligere udvikling gennem undersøgelser af bronzens fingeraftryk.

Heide W. Nørgaard er blevet tildelt medlemskab per 20.02.2018

Fakta

AcademiaNet er en database med profiler på fremragende kvindelige forskere fra alle forskningsområder.

Man kan ikke ansøge om medlemskab af AcademiaNet men skal nomineres af en af AcademiaNets samarbejdspartnere, der blandt andet tæller Danmarks Frie Forskningsfond.