Niels Wilde Langballe - Ny PhD studerende ved afdelingen for Filosofi og Idehistorie

Niels starter 1 februar 2017 som PhD studerende ved Institut for Kultur og Samfund med projektet: ”Tilblivelsens topologi”.

Jeg er BA i filosofi og litteraturhistorie. Mit ph.d. projekt har titlen ”Tilblivelsens topologi”. Projektet er en undersøgelse af stedets betydning hos Søren Kierkegaard ud fra begrebet om bestedelse, bevægelse og begivenhed. Projektet tager udgangspunkt i en analyse af denne treleddet struktur i en dialog med den sene Heidegger og med baggrund i den spatiale vending, moderne affektivitetsteori og svag tænkning. Projektet bevæger sig i krydsfeltet mellem eksistensfilosofi, fænomenologi og teologi, og medtænker Kierkegaards litterære skrivestil i forhold til de centrale troper, der belyser stedets betydning.