Postdoc Thomas Bøgevald Bjørnsten modtager Sapere Audes Forskertalent-bevilling

Postdoc Thomas Bøgevald Bjørnsten har som en del af Sapere Aude-programmet stillet sig det projekt at komme fra data til meningsfuld erfaring.

"Fra data til meningsfuld erfaring - vores digitale virkelighed forstået gennem eksperimentel visuel og lydlig mediering", lyder den fulde projekttitel, som Thomas Bøgevald Bjørnsten har sat sig for at forske i det næste stykke tid med den anerkendende Sapere Aude-bevilling i ryggen.

Projektet kobler Thomas Bøgevald Bjørnstens interesse for digitale teknologier med en indsigt i den visuelle og auditive betydning for teknologien. Koblingen betyder også, at projektet får en brobyggende funktion der, som han forklarer: "både er et interdisciplinært akademisk udviklingsarbejde og som er et eksempel på humanistisk forskning, der samler forskellige fagfelter for at belyse et højaktuelt, samfundsrelevant emne."

Læs hele portrættet

Om Sapere Aude

Sapere Aude er latin for ”Vov at vide”. Sapere Aude-bevillingerne gives som en ekstra anerkendelse til de yngre forskere, som i løbet af 2014 har modtaget postdoc-stipendier fra Det Frie Forskningsråd. Formålet med investeringen er at øge yngre forskeres mobilitet og hermed styrke internationaliseringen af dansk forsknings vækstlag.

Yderligere information:

Postdoc Thomas Bøgevald Bjørnsten