Online eksamen: Her finder du hjælp til omlægningen

Mange af efterårssemesterets eksamener bliver som følge af corona-restriktionerne afviklet online i Zoom. Du kan som underviser og eksaminator på Arts tilmelde dig workshops og finde vejledninger om online eksamen, ligesom du kan opsøge gode råd og få sparring hos Centre for Educational Development.

Nye restriktioner på Aarhus Universitet betyder, at størstedelen af semestrets mundtlige eksamener på Arts afvikles online. Hvis det gælder din eksamen, kan du som underviser og eksaminator på Arts tilmelde dig workshops udbudt af Centre for Educational Development (tidligere CUDiM), der gennemgår de basale elementer i en mundtlig eksamen online:

• Processen før, under og efter eksamen - hvad skal du være opmærksom på?
  • At skabe tryghed i en online eksamenssituation for alle deltagere
  • Brug af Waiting Room og andre Zoom-funktioner i forbindelse med eksamen
  • Håndtering af særlige eksamenstyper, eksempelvis forberedelsen, eksaminer med brug af tavle eller lodtrækning.

Tilmeld dig workshops om online eksamen på Arts

Retningslinjer og ressourcer

Du kan finde generelle informationer og vejledninger til online eksamen på AU’s side om omlægning af eksamen.
Vi har derudover samlet en håndfuld relevante hjemmesider og ressourcer med information, vejledninger og gode råd til både undervisere og studerende på Arts herunder:

Rådgivning fra din sædvanlige pædagogiske konsulent

Har du brug for individuel rådgivning, eller kan du ikke finde svar på dine spørgsmål om tilrettelæggelse af online eksamen af enten didaktisk eller teknisk karakter, er du velkommen til at kontakte medarbejderne fra Centre for Educational Development (AU’s nye fælles pædagogiske center) præcis som du plejer, eller via mail på enten eduitcudim@au.dk eller ced@au.dk.