Forskere fra Institut for Kultur og Samfund modtager bevillinger fra Carlsbergfondet

12 forskere med tilknytning til Institut for kultur og samfund modtager forskningsbevillinger fra Carlsbergfondet.

Carlsbergfondet har netop uddelt 204 mio. kr. til 134 forskere inden for både naturvidenskab, humaniora og samfundsvidenskab. Blandt disse er 12 forskere med tilknytning til Institut for Kultur og Samfund. Bevillingerne er tildelt både unge forskere på vej frem i karrieren og yngre nyansatte lektorer med særligt visionære forskningsidéer og –projekter. Alle bevillinger er givet i fri konkurrence på baggrund af ansøgninger indsendt til fondet på Opslag 2019. (pressemeddelelse fra Carlsbergfondet.)

De 12 forskere med tilknytning til Institut for Kultur og Samfund er:

Carlsberg Foundation Monograph Fellowships: ­

Carlsberg Foundation Young Researcher Fellowships

Carlsberg Foundation Reintegration Fellowships

Carlsberg Foundation Konferencer

Carlsberg Foundation Visiting Fellowships at University of Oxford

Carlsberg Foundation særlige forskningsprojekter

• Ph.d. Jan Kindberg Jacobsen, Urbnet
    Beløb: 683.200 kr.
    Bevillingstype: Særlige forskningsprojekter
    Projektnavn: Danske udgravninger på Cæsars Forum i Rom 2020 (beskrivelse er på vej)