242 mastere dimitterede fra DPU

Glæden var ikke til at overse, da der blev afholdt dimission i Aarhus og Emdrup for de nye masteruddannede på DPU. En af de nye mastere beskrev sin tid som masterstuderende som en fantastisk rejse, da hun holdte tale til sine medstuderende.

Mange glade og stolte dimittender fra vintereksamen 2017/2018 og sommereksamen 2018 var sammen med familie, kollegaer og undervisere mødt op på Campus Aarhus den 20. august og på Campus Emdrup den 23. august for at fejre, at de nu har færdiggjort deres masteruddannelse

Arrangementet blev indledt af en tale fra uddannelseskoordinator for masteruddannelserne Jeanette Magne, lektor ved DPU, Aarhus Universitet.

”Det er en glæde ikke bare for mig som uddannelseskoordinator for instituttets masteruddannelser men også for undervisere og vejledere på vores uddannelser at se jer alle afslappede og glade efter at have sat sidste hak i pistolskæftet med færdiggørelsen af masterprojektet. I sidder nu her med lidt bredere skuldre, end da I for et par år siden begyndte på uddannelsen”, sagde hun i sin tale til dimittenderne.

Hun udtrykte også stor respekt for de nye mastere og var meget stolt af deres hårde arbejde, som nu er nået til vejs ende.

”Det er med stor respekt, at vi fejrer jer i dag. Vi ved, at uddannelsen har stillet store krav til jer fagligt – vi ved, at det har kostet jer viljestyrke, hårdt arbejde og ikke mindst tid at blive færdige med jeres masteruddannelse”, fortsatte hun.

Med et stort tillykke og med en opfordring til at gå ud og lægge verden ned dimitterede Jeanette Magne de nye masteruddannede.

I Aarhus lagde dimittend fra masteruddannelsen i positiv psykologi Karin Andreasen stor vægt på, hvor vigtigt det har været at bruge den nye viden, som hun har tilegnet sig på uddannelsen:

”Vi har igennem uddannelsen også måtte ud i ”det virkelige liv” og afprøve teorierne. Det har været grænseoverskridende for mange af os men samtidig også et uundværlig element i uddannelsen. Det er igennem formidlingen af viden på et videnskabeligt grundlag, at jeg personligt har oplevet den største forandring i mit arbejde.”

Hun var da heller ikke tvivl om, at de sociale relationer har betydet meget i hendes tid som masterstuderende:

”At tage en master er en fantastisk rejse, men at møde mennesker og få så tætte venskaber oveni er en kæmpe bonus.”

Inden dimissionerne blev afsluttet med en let buffet og bobler i forhallen, var der tid til et festligt og sjovt indslag. I Aarhus fik den guitar-spillende master-dimittend Steen Knutzen hele salen med på at synge fællessang, og i Emdrup havde master-dimittend Bjarne Rostbøll Christiansen udformet et interviewspil, hvor han også fik inddraget hele salen.