Arts-studerende kom med bæredygtige løsninger til virksomheder i Syddjurs

Studerende fra Faculty of Arts var til Case Competition i Ebeltoft den 10. oktober i forbindelse med Stay Relevant 2023. De konkurrerede om at komme med de bedste bud på løsninger på konkrete udfordringer fra lokale virksomheder. Formålet var at styrke bæredygtighed, innovation og konkurrenceevne i den nordiske turismebranche.

Tirsdag den 10. oktober blev der afholdt Case Competition i forbindelse med Stay Relevant 2023. Over 150 studerende fra Faculty of Arts var samlet i Ebeltoft for med afsæt i deres akademiske faglighed at konkurrere om de bedste bud på løsninger på cases stillet af lokale virksomheder.

EBIC & Toppen af Ebeltoft havde bl.a. brug for ideer til, hvordan et tidligere vandrehjem kan revitaliseres, så stedet kan tiltrække et bredere og yngre segment, og øge indtjeningerne øges gennem nye løsninger og kreative tilgange. Vindergruppen foreslog en række målrettede oplevelsespakker skræddersyet de forskellige målgruppers behov.

Case Competition afholdes for udvalgte grupper af studerende, og kan indgå som del af et undervisningsforløb eller være et åbent arrangement for alle studerende på Faculty of Arts.

Stay Relevant 2023 er et samarbejde mellem Aarhus Universitet og Syddjurs Kommune, XNordic Travel Contest og Nordic Innovation, som har til formål at styrke bæredygtighed, innovation og konkurrenceevne i den nordiske turismebranche.

Billeder fra Stay Relevant 2023