Stor interesse for konference om it i de gymnasiale uddannelser

Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier afholdt den 27. november 2012 en konference om inddragelse af it i de gymnasiale uddannelser. Der var 150 deltagere fra over 60 institutioner i hele landet. Hent oplægsholdernes præsentationer og se billeder fra konferencen her.

Fotos: Hans Klysner, Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier, Aarhus Universitet

rihfjreoifjrefjurepfrjeporejfprefjrefjpDen 27. november 2012 afholdt Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier ved Aarhus Universitet en konference om it i de gymnasiale uddannelser i Aulaen på Aarhus Universitet.

Der var tale om slutkonferencen for anden runde af det nationale forskningsprojekt 'Undervisningsorganisering, -former og -medier - på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser'.

På konferencen var der oplæg fra de omkring 20 deltagende skoler, hvor de præsenterede erfaringer fra deres skoleprojekter. Derudover holdt forskningsgruppen et oplæg, hvor de præsenterede resultaterne fra den empiriske undersøgelse.

Hent oplægsholdernes præsentationer og se billeder fra konferencen Helle Mathiasen, professor, Aarhus Universitet

Om projektet
Formålet med projektet 'Undervisningsorganisering, -former og -medier - på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser' er at bidrage til den didaktiske udvikling på de gymnasiale uddannelser.

I de to første år af det i alt fireårige projektforløb har forskerne fået svar på en spørgeskemaundersøgelse fra knap 1400 elever og 180 lærere.

Derudover har forskningsgruppen interviewet lærere og elever på de godt 30 deltagende skoler i de to første projektperioder.

Projektet løber fra 2010-2014 og er støttet af Ministeriet for Børn og Undervisning.

Gå til projektets hjemmeside

Panel it konference 2012