Store bevillinger til forskere fra Arts

Aarhus Universitets Forskningsfond har uddelt AUFF NOVA og AUFF starting grants. I alt 15 forskere fra Arts har fået positive svar på deres ansøgninger.

NOVA

Aarhus Universitetsforskning vil med uddelingen af AUFF NOVA-midler stimulere igangsættelse af dristige og nytænkende forskningsprojekter, som har potentiale til at bane nye veje i forskningen.

• Lektor Bo Kristian Holm fra Institut for Kultur og Samfund har modtaget en bevilling på 2,2 millioner kroner, der skal bruges til at undersøge forholdet mellem sakramente og socialitet i lutherske samfund.
    Læs artikel om forskningsprojektet
  • Lektor Morten Nielsen fra Institut for Kultur og Samfund har modtaget en bevilling på 1,8 millioner kroner til et forskningsprojekt, der skal undersøge den menneskelige forestillingsevne med særligt fokus på ‘digressioner’.
    Læs artikel om forskningsprojektet
  • Lektor Anders Albrechtslund og Peter Lauritsen fra Institut for Kommunikation og Kultur har modtaget en bevilling på 2,6 millioner til et forskningsprojekt om overvågning.
    Læs artikel om forskningsprojektet
  • Lektor Louise Bøttcher fra DPU har modtaget en bevilling på 1, 5 millioner til forskning i

Starting grants

Med Starting Grants ønsker AUFF at sikre fremragende forskere gode karrieremuligheder ved Aarhus Universitet samt at løfte særligt lovende forskning af international karat