Studenterprojekter præmieret af Østjysk Innovation

De studerende på Digital Design-uddannelsen fremviste ved den årlige "Digital Design Expo" otte projekter.

Det er frugten af forårets arbejde, hvor de i faget Interaktionsdesign på 4. semester har kombineret digitale teknologier og æstetisk teori til at løse et problem inden for emnet "Smart Cities".

Østjysk Innovation uddelte to priser til de bedste projekter: Hovedprisen og en såkaldt Wildcard Prize.

Hovedprisen gik til gruppen "D3nken" for deres projekt "Triangle", som er en smart og nem måde at få overblik over sin økonomi på tablet, mobil eller sågar tv-skærmen.

Wildcard-prisen gik til gruppen "4D" for deres projekt "Lyslunten", der ved hjælp af lys i cykelstien giver cyklister med fart på overblik over et farligt lyskryds.

D3enken består af Janus Nielsen, Martin Haun, Michael Andersen og Mathis Nielsen. 4D er Ida Pedersen, Janne Bach Sørensen, Jason Peter Morris og Martin Nøhr.

Læs mere om Digital Design