Alaa Al-Aswany i samtale med Martin Krasnik - Særlig pris for AU-medarbejdere

Oplev den ægyptiske bestsellerforfatter Alaa Al-Aswany i en samtale med Weekendavisens chefredaktør, Martin Krasnik om romanen 'Jeg løb mod Nilen', det arabiske forår og Egypten lige nu for 60 kr. (særlig AU-pris).

Oplysninger om arrangementet

Mandag 18. november 2019,  kl. 19:00 - 20:30

Aulaen på Aarhus Universitet. Nordre Ringgade 4, 8200 Aarhus N

Den verdensberømte forfatter bag ’Yacoubians hus’ og ’Chicago’ er aktuel med romanen ’Jeg løb mod Nilen’. Romanen tegner et stærkt portræt af det arabiske forår. Igennem sine indtagende, menneskelige figurer tegner Alaa al-Aswany et modigt billede af den brydningstid, som har haft afgørende indflydelse på ikke bare Egypten, men store dele af Mellemøsten. ’Jeg løb mod Nilen’ er stor fortælling om håb og hykleri, begær og undertrykkelse, frihedstrang og længsel efter tryghed.

Bestil billetter her https://billet.aarhus.dk/aakb/23678/ og brug rabatkoden U22N92X4STPKQAM5 - tag gerne flere med.