Digitalisering og demokrati: Konference til maj

Er sociale medier ved at ødelægge demokratiet? Kan digitale teknologier bremse klimaforandringerne? Vil kunstig intelligens gøre mennesket overflødigt? Det er nogle af de spørgsmål, der bliver behandlet på MatchPoints konferencen på Aarhus Universitet d. 27.-29. maj under overskriften “Democracy and Culture in the Digital Age”. Arts arrangerer konferencen, som sætter fokus på, hvad digitaliseringen gør ved vores samfund, kultur og hverdag – på godt og ondt.

torsdag 27. maj 2021, kl. 10:59 - lørdag 29. maj 2021, kl. 16:30

Virtuelt + in person på Aarhus Universitets campus og i Aarhus

MatchPoints 2021 får besøg af blandt andre politolog Francis Fukuyama, prisvindende journalist Anne Applebaum og medieforsker José van Dijck. Paneldebatter vil belyse den digitale museumsverden, online offentlighed, de nye ungdomsmedier og meget mere.

Hvis Covid-19 situationen tillader det, afholdes MatchPoints som en hybrid konference. Det betyder, at deltagerne har mulighed for enten at deltage fysisk i et af fire forskellige faglige spor i Søauditorierne på Aarhus Universitet – eller tilmelde sig den virtuelle del og deltage online i sporet Democracy in the Digital Age - on politics, media and the new economy, der vil blive streamet digitalt fra Søauditoriet. Konferencen vil blive tilpasset til en 100% digital udgave, hvis det er nødvendigt.

AU-medarbejdere får rabat på konferencen og betaler 450 kr. for en dagsbillet (normalpris 600 kr.).

Læs mere på matchpoints.au.dk