Eksegese, Billedsprog, Poesi

Foredrag v. dr. phil., prof. emer. i litteratur Erik A. Nielsen, arrangeret af Teologisk Forening

Oplysninger om arrangementet

Mandag 28. april 2014,  kl. 19:30 - 21:30

Sted

Aarhus Universitet, Nobelparken, bygning 1453, lokale 121, Jens Chr. Skous Vej 3

Teologisk Forening

Når Folkekirken har vanskeligt ved at fastholde sit medlemstal, når kløften mellem det teologiske studium og den kirkelige virkelighed stadig uddybes, er det så ikke på mange måder de teologiske fakulteters egen skyld?

Er det ikke på tide, at akademisk begrebsliggørelse, eksistentialistisk psykologisering, afmytologiseringens ikonoklasme osv. diskuteres som fænomener, det er nærmest umuligt at forbinde med Bibelens taleform og gudstjenestens liturgiske væsen? Hvilken forbindelse har eksegese, liturgi og poesi med hinanden?

Adgang til de enkelte møder i Teologisk Forening koster 30 kr.

Se også Teologisk Forenings Forårsprogram 2014

Teologisk Forenings hjemmeside