Fremtidens humanistiske uddannelser på Aarhus Universitet

Hvordan ser morgendagens entreprenante humanist ud? Hvilket arbejdsmarked skal de kommende humanistiske kandidater konkurrere på? Hvordan arbejder universiteterne med fx humanistisk innovation og entreprenørskab, tværfaglighed og sprogfag?

Mandag 21. marts 2011,  kl. 10:00 - 16:00

Århus

Videnskabsministeren inviterer til konference om fremtidens humanistiske uddannelser på Aarhus Universitet

Humaniora og de humanistiske uddannelser spiller en central rolle for Danmarks vækst og konkurrenceevne i den globale videnøkonomi.

De humanistiske kandidater skaber innovative tilgange og nye løsninger på de udfordringer, der møder os både på individniveau, på samfundsniveau og på globalt niveau. Arbejdsmarkedet for de humanistiske kandidater har forandret sig bemærkelsesværdigt inden for de seneste årtier og vi har brug for de humanistiske kompetencer i alle dele af arbejdsmarkedet.

Men hvordan ser morgendagens entreprenante humanist ud? Hvilket arbejdsmarked, skal de kommende humanistiske kandidater konkurrere på? Hvordan arbejder universiteterne med fx humanistisk innovation og entreprenørskab, tværfaglighed og sprogfag?

Jeg ser frem til at drøfte fremtiden for de humanistiske uddannelser og de humanistiske kandidater på Videnskabsministeriets konference, som finder sted

Mandag d. 21. marts 2011 kl. 10-16

på Aarhus Universitet
Nordre Ringgade 4
8000 Aarhus C
Bygning 1412, Aulaen

Konferencen er planlagt i samarbejde med universiteterne. Deltagelse i konferencen er gratis og tilmelding skal ske via nedenstående link senest d. 1. marts 2011. Programmet for konferencen vil blive udsendt efterfølgende. Har du spørgsmål vedrørende arrangementet kan du kontakte fuldmægtig i Universitets- og Bygningsstyrelsen Mette Juul Jensen på mjj@ubst.dk.

Tilmeldingslink: https://webshop.dpu.dk/Fremtidens_Humanistiske_Uddannelser_2011

Videnskabsminister
Charlotte Sahl-Madsen