Sprog i dagtilbud og indskoling

Pædagogik som snæver sprogstimulering eller meningsskabende kommunikation? Gennem tre oplæg giver DPU-forskere indblik i , hvordan man kan hjælpe børn med at udvikle et meningsfuldt sprog.

Oplysninger om arrangementet

Torsdag 10. marts 2011,  kl. 17:00 - 19:00

Sted

Arrangementet er samtidig en smagsprøve på DPU's kommende masteruddannelse i Dagtilbuds- og Indskolingsdidaktik (med opstart september 2011). Efter arrangementet er der mulighed for at tale med foredragsholderne om den kommende masteruddannelse.

Tid og sted:

Torsdag den 10. marts 2011 kl. 17-19
Lokale 190, bygning 2116, Trøjborgkomplekset, Aarhus Universitet, Willemoesgade 15, 8200 Århus N. (indgang fra gården via port i Willemoesgade)

Program:

Sprogtilegnelse i vuggestuen: Den sociale basis for barnets sprog
v. Ole Henrik Hansen, ph.d. stipendiat, cand.pæd.

Et sociokulturelt blik på literacy - den kommunikative gryderet
v. Anders Skriver Jensen, ph.d. stipendiat, cand.pæd.

Udvikling af en målrettet sprogpædagogik i børnehaven - praksis og kritisk refleksion
v. Stig Broström, cand. pæd., ph.d., lektor

Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig.

Tilmeld dig her