VISIONER FOR SCENEKUNSTEN - dialoger mellem forskning og praksis.

I anledning af Dansk Teater 300 år, mødes praksis og forskning i en dialog om fremtidens scenekunst.

mandag 26. september 2022, kl. 13:00 - tirsdag 27. september 2022, kl. 16:00

Kasernescenen, bygning 1585, Langelandsgade 139

VISIONER FOR SCENEKUNSTEN

- dialoger mellem forskning og praksis

• Dato: 26. september 2022, kl. 13:00-17:00
  • Dato: 27. september 2022, kl. 9:30-16:00

Se hele programmet her

Hvilke retninger ser vi i scenekunsten i dag? Hvad skal fremtidens scenekunst kunne? I anledning af dansk teaters fødselsdag inviterer Dramaturgi ved Aarhus Universitet til to dage med indblik og udblik. Tilsammen giver seminaret mulighed for at tage dialogen om, hvor dansk teater er på vej hen, og hvordan forskningen bidrager til og er interesseret i denne bevægelse.

Gennem de to seminardage sætter vi fokus på bevægelserne i scenekunsten og den dramaturgiske forskning. I en anerkendelse af perspektivernes forskellighed og ligeværd deles seminaret ligeligt mellem en dag med afsæt i det kunstneriske og en dag med afsæt i forskningen. I løbet af de to dage stiller vi vigtige spørgsmål til fremtidens teater.

1. Hvilket teaterformer vil fremtiden rumme?
    • Hvilke teaterrum, og hvilke opgaver for skuespillere, instruktører, dramatikere? Hvad vil dramaturgens rolle være?
  2. Hvem er publikum?
    • Hvordan vil diversitet spille ind? I hvilke sociale fællesskaber kan teatret bruges?
  3. Hvilken rolle kan forskningen spille i udviklingen af teatret?
    • Er der nye måder at samarbejde på? Og hvordan kobler vi fremtid med nutid og fortid?

Overnatning

Hvis du i forbindelse med seminaret ønsker at overnatte i Aarhus, er der rabat på Scandic The Mayor og WakeUp.
På Scandic The Mayor kan du booke med koden BAAR240922 via hjemmesiden, eller ved at kontakte hotellet direkte og oplyse koden. Koden udløser følgende priser i perioden 24-29/9:

• Standard single værelse á 1095 DKK
  • Standard twin værelse á 1195 DKK (ved 2 personer på værelset +200,-)

www.scandichotels.com, Themayor@scandichotels.com, Tlf: +45 87320100
Priserne er pr. nat og inkl. morgenmad, wifi og moms. Der kan bookes med koden så længe hotellet har værelser tilgængelig, dog senest 30 dage før ankomst. Fri annullering frem til ankomstdagen kl. 18.00.

På WakeUp kan der bookes med 15% rabat på den fleksible pris fra 23/9-30/9 via Wakeup Aarhus - Direct booking link. Bookinger kan annulleres frem til 7 dage før ankomst, annullering herefter medfører et gebyr svarende til bookingens fulde pris. Skriv en mail til: waa@wakeupaarhus.dk hvis du skal booke via SKI-aftalen