WIP seminar om Ph.d. projektet ”At lære fra kroppen – professionsbacheloruddannelsen kundskabsformer”

WIP seminar med Lars Emmerik Damgaard Knudsen. Ph.d. projektet er en del af forskningsprojektet Bridging the Gap, som ledes af Per Fibæk Laursen.

Fredag 8. juni 2012,  kl. 10:00 - 12:00

Sted

Lokale A410, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Emdrupvej 164, 2400 København NV

Ph.d. projektet ”At lære fra kroppen – professionsbacheloruddannelsen kundskabsformer” af Lars Emmerik Damgaard Knudsen tager udgangspunkt i det forhold, at mens universitetsbachelorer kendetegnes ved et relativt entydige, objektiverende kundskabsformer, så er professionsbacheloruddannelserne kendetegnet ved en større flertydighed, nemlig både akademiske og anvendelsesorienterede intenderede kundskabsformer. For at komme til at forstå denne flertydighed bedre, herunder hvilke modsætninger og sammenhænge det indbefatter, er der foretaget kvalitative, empiriske studier af to lærerstuderendes vekslen mellem uddannelsesstedet og praktikstedet på deres fjerde år inklusiv den efterfølgende skrivefase i forbindelse med professionsbachelorprojektet. De studerende står således på ’toppen’ af deres uddannelse, og på den baggrund analyseres, i en teoretisk referenceramme af Aristoteles, Thomas Højrup og Maurice Merleau-Ponty, hvordan man kan forstå de intenderede og praktiserede kundskabsformer, som kropsligt forankres i de studerende i deres vekslen mellem praktik- og uddannelsesstedet.  Der fremsendes tekster som diskuteres på seminariet ved at henvende sig til Lars på: lada@dpu.dk.

Opponent til seminaret er: Peter Koudahl. Vejleder på ph.d. projektet er: Lisbeth Haastrup.

Se evt. mere på: http://www.dpu.dk/om/lada