Aarhus Universitets logo
English
Der ligger en vigtig opgave og et stort potentiale i at fremme synergien mellem didaktisk forskning og undervisningspraksis. Og her kan forskeren…
Alt for mange nyudklækkede lærere søger væk fra skolen igen. Tre DPU forskere har undersøgt, hvad der bekymrer nye lærere mest, når de lander i deres…
En nyttig pædagogisk teori er effektiv og sikrer resultater i praksis. Sådan er der, ifølge den norske professor Tone Kvernbekk, en tendens til at…
Drømmen om det pædagogiske quick fix og hands on-viden om, hvad der virker, lever i bedste velgående. Forskningsviden om pædagogik og uddannelse skal…
Hvordan gør den pædagogiske forskning mest gavn ikke bare i skoler og dagtilbud, men også i kommuner og ministerier, hvor man udvikler skole- og…
Leder fra Asterisk 102: I dansk pædagogisk forskning har udviklingen de sidste 20 år bevæget sig mod mere videnskabeliggørelse og mindre ideologi. Det…
Leder i Asterisk 101, juni 2022: Selvom dele af den danske uddannelsessektor foretrækker at tale om læringsmiljøer frem for læringsmål, vil der også…
Elever får en dybere læring, når de ved, hvad målet med undervisningen er, og hvad de skal lære. Især fagligt udfordrede elever lærer mere, når målene…
Børn lærer mere, når de får lektier for. Men der er en social skævhed forbundet med lektier. Børn fra socialt velfungerende hjem får mere ud af at…
Målrettet fokus på børns læring i dagtilbud giver pædagoger mulighed for at organisere arbejdet på nye måder og for at få deres pædagogiske faglighed…
Side 3 af 9
“In Goma I’m a Superstar!” Rwandan Sex Workers and the Negotiation of Social and Spatial Mobility
I Studenterhuset (Frederik Nielsens Vej 2-4, 8000 Aarhus C, M1.1, rum 1421-118) og online.
Freedom and Virtue – Iris Murdoch’s Platonic Response to her Time.
Aarhus University, Studenterhuset, Frederik Nielsens Vej 2-4, 8000 Aarhus C, M1.1, Room 1421-118 and online via Zoom
Tami vil også tilbyde en…
Boglancering.
Symposium
Kom og tag afsked med dine undervisere og medstuderende!
Ph.d.-forsvar ved Lars Dahl Pedersen cand.mag. i filosofi.
Writing workshop
by Professor Axel Honneth, Columbia University
Side 3 af 6