Aarhus Universitets logo
English
Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier på Arts har skabt en pædagogisk videndelingsportal, hvor undervisere kan dele deres bedste…
Mobning trækker et angstspor efter sig. Elever, der bliver mobbet meget, har et overraskende højt angstniveau, lyder det fra forsker fra det…
Et kranie med et stort hul i baghovedet og en lårbensknogle, der er hugget midt over. Skader på skeletter og fund af økser, spyd, køller og skjold…
Hvad sker der, når mennesker interagerer med hinanden? Når vi arbejder sammen, taler sammen, og når vi forstår og misforstår hinanden? Hvilke…
I disse dage afholder Aarhus Universitet en sagakonference, og interessen for at deltage i konferencen har været overvældende stor. Omkring 350…
Hvad har byer aktuelt og historisk fået ud af at huse OL? OL er både et økonomisk, et kulturelt og et politisk projekt. Hvilke gevinster og…
Professor i semiotik Frederik Stjernfelt undersøger det symbol, som vi allesammen kender De Olympiske Lege på. Men hvordan opstod idéen med de fem…
Litteraturforsker Stefan Kjerkegaard behandler den olympiske hymne, som siden 1960 har åbnet De Olympiske Lege. Den er fuld af højtravende ord – men…
Under OL er der to aktører: idrætsudøverne og publikum. Fælles for dem er, at de tager del i eller er vidne til en praksis, der deler mange fællestræk…
Side 81 af 85
Side 81 af 2