Jeg forsker i åben skole, arts-based research og æstetik og didaktik og interesserer mig generelt for variationer af viden- og kundskabsformer. Min forskning veksler mellem empiriske og teoretiske undersøgelser med en grundlæggende filosofisk baggrund. Den udspringer særligt af kropsfænomenologi og dannelse, og jeg er her grundlæggende inspireret af Maurice Merleau-Ponty, Aristoteles og Thomas Højrup. For nylig har jeg udviklet en særlig interesse for 'æstetisk resonans' med inspiration fra Hartmut Rosa, Gernot Böhme og Jane Bennett, hvilket jeg sammen med Lise Sattrup anvender til at analysere elevers engagement i åben skole med. Jeg arbejder tæt sammen med en række kolleger og interesserer mig grundlæggende og aktivt for, at forskningen bidrager til udviklingen af praksis. Jeg er uddannelseskoordinator og underviser på kandidatuddannelsen Didaktik (æstetik) (tidl. Didaktik (Materiel kultur)) samt phd programleder for Didaktik på DPU.
Min forskning ligger overvejende inden for tre relaterede felter: åben skole, arts-based research og æstetik & didaktik. Derudover har jeg forsket i teori og praksis på professionsbaceheloruddannelser særligt på læreruddannelsen, i uddannelsesarkitektur med fokus på professionshøjskoler samt pædagogisk filofiske undersøgelser af krop og læring specielt omkring fænomenologi, dannelse og subjektivitet/intersubjektivitet.
Jeg er uddannelseskoordinator og underviser på kandidatuddannelsen Didaktik (æstetik) (tidl. Didaktik (Materiel kultur)) med ansvar for den generelle planlægning af uddannelsen og som modulkoordinator for både fagmoduler og fællesmodulet Didaktisk undersøgelsesdesign.
Ved siden af dette varetager jeg funktionen som phd programleder for phd programmet Didaktik og deltager her i bedømmelse af ansøgninger, koordinering af phd kurser, phd forsvar samt varetager de phd studerendes trivsel og uddannelse.
Jeg er medlem af forskningsprogrammet TaT - Teaching and teachers på DPU, hvor jeg samarbejder med danske og internationale kolleger særligt om lærerprofessionen. I den forbindelse har jeg været redaktør på og bidragsyder til Routledge udgivelsen Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools' (2024).
Derudover samarbejder jeg med Skoletjenesten videncenter for eksterne læringsmiljøer om både forskning, formidling og udvikling. Det handler særligt om undersøgelser af stedets pædagogiske betydning, om udviklingen af kunstpædagogik og af elevers deltagelse og engagement i undervisningen i eksterne læringsmiljøer.
Jeg deltager i evalueringer og advisory boards i tilknytning til henholdsvis phd uddannelse og uddannelsespolitiske programmer, som vedrører grundskolen. Dertil kommer, at jeg bliver inviteret til at deltage i paneldebatter i nationale konferencer om både åben skole og praksisfaglighed.