Jeg er ansat som postdoc på forskningsprojektet Edutopias. Reforms of Everyday School Practices. Denmark 1945–1975, der har til formål at undersøge danske skolereformer i perioden samt deres betydning for menneskelige relationer, steder og materialiteter i hverdagslivet.
I april 2025 afsluttede jeg min ph.d.-afhandling om danske kvinders uddannelseshistorie i perioden 1938–1968. Afhandlingen undersøgte kvinder med en baggrund inden for enten sygepleje eller husholdning, som valgte at videreuddanne sig inden for deres fagområde på Aarhus Universitet. Projektet fokuserede særligt på kvindernes oplevelse og forståelse af den tidlige akademisering af disse to tidstypiske kvindeprofessioner samt på de metodiske og arkivteoretiske overvejelser forbundet med arbejdet.
Jeg er uddannet etnolog fra Københavns Universitet (BA 2014 + MA 2016). Derudover har jeg en professionsuddannelse i Ernæring og Sundhed fra Københavns Professionshøjskole (Suhr's Seminarium) (2010), og en diplomuddannelse i pædagogig og didaktik (2020).