Aarhus Universitets logo
English
Forholdet mellem Danmark og Tyskland har gennem historien været præget af både konflikt og samarbejde. Aarhus Universitet sætter det dansk-tyske forhold til debat på MatchPoints Seminar d. 23.-25. april 2020 – mød blandt mange andre den amerikanske historiker og debattør Anne Applebaum og…
Skolebøgerne har fået konkurrence af digitale læremidler. I en sådan grad endda, at undervisningsministeren har slået alarm. Men teknologien kan ikke ret meget i sig selv. Tværtimod kræver digitale læremidler altid grundig didaktisk refleksion. Den nye forskningsoversigt i DPU og NCS’ e-bogsserie…
Et stort fokus på tidlige forebyggende indsatser og sociale underretninger sætter pædagoger i daginstitutioner i en svær og samtidig helt afgørende rolle. I en ny bog forsøger forskere at ruste pædagogerne til den komplekse opgave.
Det Norske Forskningsråd har bevilget knap 12. millioner NKR. til et nyt internationalt forskningsprojekt om flygtninge, hvor antropolog og professor MSO Mikkel Rytter involveres med sin forskningsmæssige ekspertise inden for feltet.
Det kræver ledelsesopbakning, uddannelse og en stærkere faglig selvforståelse, hvis vi skal væk fra, at pædagogen bare bliver lærerens forlængede arm og frem til et reelt tværprofessionelt samarbejde. Ny undersøgelse fra DPU, Aarhus Universitet peger på det, der hæmmer og fremmer samarbejdet mellem…
For 10. år i træk har Slots- og Kulturstyrelsen sammen med landets museer præsenteret årets Top 10 over de mest spændende arkæologiske fund fra udgravninger, der fandt sted i 2019. På listen finder man også arkæologistuderende ved afdeling for Arkæologi og Kulturarvsstudier.
Nye naturvidenskabelige analyser viser, at bronzealderkvinden fra Ølby højst sandsynlig var af lokal oprindelse og at kobberet i hendes smykker og sværd eller dolk kom fra Mellem- og Sydeuropa.
Asbjørn Steglich-Petersen has received a Carlsberg Foundation Monograph Fellowship for the project: The Practical Foundations of Epistemology
Mattias Skat Sommer har netop modtaget et internationaliseringsstipendium fra Carlsbergfondet.
Universiteter og professionshøjskoler skal i et nationalt center udvikle matematikundervisning til gavn for børn og unge på alle niveauer i uddannelsessystemet.
Side 58 af 89
Søger du en ekspert inden for kultur, kommunikation, medier, religion, sprog eller pædagogik? Kontakt en pressemedarbejder.