Aarhus Universitets logo
English
Kasper Bro Larsen has received a Carlsberg Foundation Monograph Fellowship for the project: “The Programmatic Scene in New Testament Gospels and Ancient Biographies”.
Jens Christian Bjerring has received a Carlsberg Foundation Young Researcher Fellowship for his research project: “Algorithmic Decision Making: Philosophical Challenges”.
Gauri has received a Carlsberg Foundation Young Researcher Fellowship for her research project: “Plastics and the Anthropocene: The Bads Associated with the Goods We Consume”.
To DPU-lektorer var blandt modtagerne, da Carlsbergfondet 3. december uddelte legater. Felix Weiss modtog et ’Young Researcher Fellowship’ på knap 3,5 mio. kr. til et forskningsprojekt om sociale og etniske uligheder i det danske uddannelsessystem, mens DPU med Ditte Winter-Lindqvists…
Carlsbergfondet har netop uddelt 50,6 mio. kr. til 43 forskere inden for både naturvidenskab, humaniora og samfundsvidenskab på Aarhus Universitet. Emnerne spænder vidt i de mange forskningsprojekter på Arts. Blandt årets modtagere er lektor Michaela Hejná fra Engelsk. Se alle modtagerne fra Arts…
Forskere fra Institut for Kultur og Samfund gør sig positivt bemærket ved årets uddeling af bevillinger fra Carlsbergfondet. Blandt de mange bevillinger er der for andet år i træk også stor støtte til kommende monografier. Se alle modtagerne fra Arts her.
Carlsbergfondet har netop uddelt 50,6 mio. kr. til 43 forskere inden for både naturvidenskab, humaniora og samfundsvidenskab. Emnerne spænder vidt i de mange forskningsprojekter også fra Arts. Med bevillingerne fortsætter Carlsbergfondet sin strategiske målsætning om at understøtte og fremtidssikre…
Hvad siger forskningen om, hvordan vejledning og karrierelæring for unge i grundskolen og gymnasiet kan bidrage til større social retfærdighed? Det er omdrejningspunktet for den nye forskningsoversigt i DPU og NCS’ e-bogsserie Pædagogisk indblik. Den sætter fokus på, hvordan vejledning ikke blot kan…
Ph.d.-rådet for Uddannelsesforskning har bevilget godt 30 mio. kr. til 12 ph.d.-forskningsprojekter, der med praksisnær forskning i undervisning skal styrke læreruddannelsen og folkeskolen. 8 af projekterne er et samarbejde imellem DPU, Aarhus Universitet og professionshøjskolerne KP, VIA og UCN.
To podcast om teknologisk transformation af faglighed og brugerroller er netop blevet lanceret med bidrag fra lektor Claus Bossen og lektor Finn Olesen fra Informationsvidenskab. Sammen med lektor Henriette Langstrup fra Institut for Folkesundhedsvidenskab, KU, drøfter og belyser de en relationel…
Side 48 af 90
Søger du en ekspert inden for kultur, kommunikation, medier, religion, sprog eller pædagogik? Kontakt en pressemedarbejder.