Aarhus Universitets logo
English
Institut for Kultur og Samfund, Institut for Uddannelse og Pædagodik (DPU) og Institut for Æstetik og Kommunikation på Arts ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår.
Professionelle bestyrelser og målrettede strategier er med til at skabe velfungerende gymnasier, hvor flere elever gennemfører og får højere karakterer. Det viser en undersøgelse, som Anvendt Kommunal Forskning (AKF) og Center for Strategisk Uddannelsesforskning ved Aarhus Universitet står bag.
Nu rykker Arts for alvor ind på AUs nydesignede website. Informationen flytter fra de tidligere institut- og fakultetsites til de tre webuniverser, som retter sig mod henholdsvis medarbejdere, studerende og eksterne interessenter.
Velux Fonden har doneret 4,3 mio kr og sikrer dermed, at et stort projekt om de danske byer i middelalderen, nu kan blive fuldført. Bevillingen betyder samtidig, at to forskere på Aarhus Universitet skal i gang med at skrive et stort værk af national interesse om danske middelalderbyers historie og…
I forbindelse med Årsfesten på Aarhus Universitet den 9. september bliver professor Francis Fukuyama som én af fire forskere udnævnt til æresdoktor
Hvordan ændrer man børn og unges energivaner, så de lærer at slukke lyset efter sig og undlader at lade computeren stå på stand by? Det kan en gruppe forskere fra Aarhus Universitet nu svare på. De anbefaler skoler og lærere at inddrage nye læringsmetoder, der involverer eleverne i en grad, så de…
Seks millioner til forskning i problemløsende dialog og diagrammer
Når børn dyrker grøntsager i deres egen skolehave, sætter de mere pris på de sunde råvarer. Det viser en ny forskningsrapport fra Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet. Rapporten afdækker, hvordan børn skærper deres viden om økologi og bæredygtighed, når de selv tager…
Spørgsmålet om mennesket genrejses med et ny forskningsprojekt
Den nye kørsel af PISA-undersøgelsen fra 2010 for København viser, at det især er de danske drenge, som klarer sig dårligere, hvorimod indvandrerdrengenes niveau er uændret. Opdeler vi eleverne på indvandringsbaggrund, ser vi, at de danske elever i både folkeskolerne og på de frie skoler opnår…
Side 88 af 89
Søger du en ekspert inden for kultur, kommunikation, medier, religion, sprog eller pædagogik? Kontakt en pressemedarbejder.