Hvad har Tour de France, en ko og Aarhus Universitet til fælles? En mandag-morgen-flashmob!

På BA HUM-faget Communicating (in) the City studerer vi kommunikation i og med byen. Som en del af undervisningen fik de studerende til opgave at lave en intervention i byen. Holdets ide var at lave en event der overraskede og opmuntrede cyklister der cyklede op ad bakke en mandag morgen.

De studerende gik i gang med at finde den mest udfordrende bakke i byen, og så gik forberedelserne ellers i gang. Der blev lavet en målstreg, fundet udklædning, flag og balloner frem og venner blev inviteret til at deltage. Medierne blev inviteret (hvoraf to lokalaviser dækkede historien) og en facebook event blev skabt. I mandags mellem kl 8.45 og 9.15 stillede de studerende sig så op langs Langelandsgade, med en målstreg på topppen ad bakken og heppede på de intet-anende cyklister. Flere hundrede cyklister trak på smilebåndet af deres utraditionelle publikum…En gruppe andre studerende, fra Cand Public, mødte også op og lavede denne video:

Line Hassall Thomsen