Få indblik i humanistens SMV-hverdag

Louise Levi Verge arbejder som Senior Influencer Marketing Advisor hos Bloggers Delight i Aarhus. Der har hun arbejdet siden studierne i Medievidenskab blev afsluttet i 2017, og til dagligt er hun en af 32 medarbejdere. Vi har mødt Louise til en snak om hvordan hun gik fra studieliv til arbejdsliv og hvordan hverdagen i en SMV ser ud.

Louise Levi Verge, 28 år, arbejder som Senior Influencer Marketing Advisor hos Bloggers Delight i Aarhus.

Hvordan fik du kendskab til Bloggers Delight, og hvordan har du fået dit job?

"Jeg har kendt til Bloggers Delight længe inden, jeg startede med at arbejde her. Både gennem min egen interesse for blogs og influencers vidste jeg, hvem Bloggers Delight ver, men også via mit studie på Medievidenskab, hvor det var en gængs opfattelse, at Bloggers Delight var en stor spiller på markedet (hvilket vi stadig er ;) )".

"Jeg fik faktisk jobbet på helt almindelig vis. Bloggers Delight søgte en ny advisor i Aarhus, jeg sendte en ansøgning, kom til samtale og fik jobbet. Jeg kendte dog på forhånd min kollega Lasse, så inden jeg sendte min ansøgning afsted, kontaktede jeg ham for lidt spørgsmål. Jeg er ret sikker på, det hjalp til at få mig gennem nåleøjet og til samtale".

Hvad tænker du, der kendetegner din arbejdsplads?

"Højt til loftet, frihed under ansvar, stærkt socialt sammenhold, høj arbejdsmoral. Bloggers Delight har en ret flad struktur, og er derfor et sted, hvor man får lov at løbe med bolden, og der er ikke langt fra tanke til handling. Jeg trives godt med selvstændigheden og ansvaret, jeg har hver dag, men der er også altid rum og plads til sparring og hjælp hos kollegaer og ledere".

Hvordan ser en typisk dag ud for dig?

"Mine dage varierer enormt meget, og der er stort set ikke to dage, der er ens. Jeg er i dialog med rigtig mange mennesker i løbet af en dag. Jeg mailer, snakker i telefon og holder møder med forskellige kunder, brands, bureaukontakter, influenter og kollegaer for at udarbejde de bedst mulige influencer marketing kampagner. Derfor bruger jeg også meget tid på at lave kreative og strategiske kampagneoplæg til kunder, der matcher deres behov, samt rådgive dem i de rigtige løsninger for dem".

Hvordan bruger du dine humanistiske kompetencer i dit arbejde?

"Jeg er så heldig at være i et job, hvor jeg faktisk bruger mine humanistiske kompetencer rigtig meget. Både på et overordnet plan, da jeg generelt anvender analytisk tænkning og kritisk sans i mit arbejde ifm afdækning af kunders behov samt udformning af kampagneoplæg. Men også på et mere fagligt specifikt niveau fra medievidenskab får jeg sat mine kompetencer i spil. Jeg skal hele tiden forholde mig til influencers som et medie og anskue det i relation til andre medier og i et mediemix. Herunder kigger jeg også meget på målgrupper og data, samt jeg skal forholde mig til den brug og kultur, der er blandt brugerne og influenterne på de medier, hvor influenterne agerer, for at kunne rådgive mine kunder til de mest optimale kampagner".

"På et mere lavpraktisk niveau kommer det mig også til gode, at jeg via min akademiske uddannelse er trænet i både skriftlig og mundtlig formidling samt argumentation, da god og forståelig formidling er væsentlig for, at kampagnerne bliver en realitet".

Har du et godt råd til de humanistiske studerende, der skal søge job i en lille- eller mellemstor virksomhed?

"Sørg for at skille dig ud. Det er selvfølgelig lettere sagt end gjort! Men som humanister er vi også ofte generalister, og når vi søger en stilling, er der måske 20 andre ansøgere med nogenlunde samme kompetenceprofil, relevant studieerfaring mm, som os selv. Så prøv om du kan finde noget, som er helt unikt for dig. Her kan bl.a. personlighed have stor betydning for, om man er den rette til jobbet i en lille- eller mellemstor virksomhed, da man ofte indgår i et mindre team. Så det er vigtigt, at man også sætter sig ind i, hvad det er for en type profil virksomheden søger og hvilken kultur, der er. Og så skal man vurdere (og være ærlig overfor sig selv), om det er et miljø og en kultur, som man vil passe godt ind i".