Kronprinsessen bliver protektor for skolens 200-årsfødselsdag

I 2014 fejrer Danmark, at danske børn har haft ret og pligt til at modtage undervisning i 200 år. I anledning af første skoledag 2013 træder H.K.H. Kronprinsessen officielt ind som protektor for jubilæet "Skole i 200 år", som forskere fra Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet står bag.

Til næste år har Danmark haft undervisningspligt i 200 år, og det bliver fejret med et stort jubilæum, som markerer en af de vigtigste institutioner for danskerne: skolen. Forskere fra Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet samt AU Library, står sammen med Undervisningsministeriet bag jubilæet og kan i dag meddele, at Kronprinsessen har takket ja til at blive protektor for ”Skole i 200 år. ”

Læs pressemeddelelsen fra Undervisningsministeriet og se en kort introducerende film om baggrunden for jubilæet på hjemmesiden Skole i 200 år