Ny uddannelseschef på Arts

Jesper Qvistgaard er ny uddannelseschef på Arts. Han overtager stillingen efter Leo Normann Pedersen. Den kommende uddannelseschef på Arts har indgående kendskab til uddannelsesområdet både på Aarhus Universitet og fra andre uddannelsesinstitutioner.

Det er et velkendt ansigt på Aarhus Universitet, der pr. 1. august er ny uddannelseschef på Arts. Jesper Qvistgaard er oprindeligt uddannet cand.mag. i historie og samfundsfag fra Aarhus Universitet. Hans karriere inden for uddannelsesområdet startede allerede i 2009, da han blev ansat som vejleder på Handelshøjskolen i Aarhus. Et job, der blandt andet bestod i rekruttering af internationale kandidatstuderende. Herefter fulgte et år som konsulent ved AU Forskning og Talent, inden han i 2012 blev ansat som rådgiver ved dekansekretariatet på Arts med fokus på internationalisering og erhvervssamarbejde. Siden da har han været ansat senest som afdelingsleder ved BSS Studier og før det som Head of Global Engagement på VIA University College.

Arts Studier, hvor han fremover får sin daglige arbejdsgang, er imidlertid heller ikke et ukendt arbejdssted for den nye uddannelseschef, idet han også tidligere har været afsnitsleder i Arts Studier. Kerneopgaven i det nye job som uddannelseschef bliver at sikre, at Arts kan levere uddannelse på højeste internationale niveau. Det kræver høj kvalitet i forhold til planlægning, vejledning, sagsbehandling og uddannelsestilrettelæggelse.

Om sin nye ansættelse fortæller Jesper Qvistgaard:

- Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang. Arts står jo på uddannelsessiden over for en ekstremt spændende tid med udsigt til større politiske reformer, implementering af nye IT-systemer osv., men jeg ved også, at der i Arts Studier er de rette kompetencer til stede for at kunne understøtte og drive processerne sikkert i mål. Så jeg ser meget frem til at samarbejde om fremtidens løsninger på uddannelsessiden på Arts.

Privat bor Jesper Qvistgaard i Silkeborg med sin familie. Han sætter stor pris på den smukke natur i og omkring Silkeborg, men SIF´er han ikke. Hjertet banker derimod for AGF.