Nyt internationalt netværk styrker forskere ved Arts

Alle forskere ved Aarhus Universitet, inklusive Arts, har nu adgang til det internationale Bruxelles-baserede medie og netværk Science|Business. Dette giver adgang til de nyeste nyheder, analyser og debatter om forskning, innovation og EU-politik samt eksklusive netværksmuligheder. For Arts-forskere betyder det en unik mulighed for at få indsigt i internationale trends inden for humaniora og samfundsvidenskab samt at knytte forbindelser til europæiske kolleger.

AI-billede genereret af Co-Pilot

Internationale muligheder for Arts-forskere

Science|Business tilbyder også dækning af forskningsfinansiering, teknologiudvikling og mulighederne for at søge midler gennem EU. Det er en værdifuld ressource for forskere, der ønsker at forstå, hvordan EU-politik påvirker deres forskningsområder, og for dem, der vil være opdateret på mulighederne for internationale samarbejder.

Arts-forskere kan fortsat drage fordel af det stærke lokale setup. Central Denmark EU Office (CDEU) i Bruxelles tilbyder støtte og rådgivning til forskere, der ønsker at udnytte netværksmulighederne i EU. CDEU’s eksperter kan hjælpe med alt fra projektudvikling til kontaktformidling og navigering i EU’s forskningslandskab samt være behjælpelige med at forstå mulighederne i Science|Business-netværket.

Sådan får du adgang til Science|Business

Log ind med din AU-e-mail for at få adgang til Science|Business og få mest muligt ud af de muligheder, der åbner sig. Yderligere information: The Network | Science|Business.

Hvis du har spørgsmål angående netværket, events mv., kan du kontakte AU’s koordinator Kirstine Abild eller besøge Link:  Central Denmark EU Office.