Rosanna Farbøl vender tilbage til Institut for Kultur og Samfund som adjunkt

Rosanna Farbøl skal blandt andet forberede et nyt forskningsprojekt om den nukleare trussel i 1980’erne som en transnational socioteknisk forestilling.

Rosanna Farbøl tiltrådte en stilling som adjunkt ved IKS d. 1. august 2021. Siden hun fik sin Ph.d.-grad i Historie ved AU, har hun tilbragt tre år som postdoc ved Syddansk Universitet og University of Liverpool, UK. Udover at spise brunsviger og se fodbold har hun forsket i civilforsvar og atomkultur under den Kolde Krig i Danmark og England med særlig fokus på, hvordan den forestillede atomkrig fik konkret betydning for hverdagslivet. På IKS skal Rosanna undervise i den Kolde Krigs historie og historiebrug samt forberede et nyt forskningsprojekt om den nukleare trussel i 1980’erne som en transnational socioteknisk forestilling.

Kontakt:

Rosanna Farbøl