Aarhus Universitets logo
English
Anders-Christian Jacobsen er udnævnt til professor MSO (med særlige opgaver) i teologi på Aarhus Universitet.
For syvende år i træk kommer Harvardstuderende på sommerskole på Aarhus Universitet
Næsten 400 pædagogiske fagfolk deltog, da dørene blev slået op for den årlige konference om forskning i små børns institutions- og hverdagsliv på Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet. Dagen bød på en stribe præsentationer og workshops med afsæt i instituttets omfattende…
Hvad indebærer digitalisering inden for det humanvidenskabelige felt? Hvilke udfordringer fører det med sig? Og hvordan kan digitaliseringen være med til at sætte ny viden i spil? Det vil et nyt netværk af Arts-forskere - Digital Arts Initiative – finde svar på. Netværket har netop fremlagt en…
Forskere, kokke, undervisere og studerende vil åbne danskernes øjne for smagens betydning for livskvalitet og sundhedsfremme. Et nyskabende fireårigt forsknings- og formidlingsprojekt om smagen får massiv støtte fra Nordea-fonden.
Hvordan interagerer mennesker med robotter, hvilke betydninger får det for vores menneskelige relationer, og hvilke læreprocesser sætter det i gang? Disse spørgsmål er i fokus, når en gruppe forskere fra hele verden mødes til et tredages-seminar 25., 26. og 27. marts.
Et tre uger intensivt læringsforløb løfter fagligt udfordrede drenge med flere læringsår. Det viser en ny rapport fra Aarhus Universitet, der har evalueret effekten af LøkkeFondens DrengeAkademi
Skoler skal hjælpe med at udvikle flere idrætstalenter fra 7. klasse. Det er idéen bag eliteidrætsklasserne, men fungerer det for eleverne? Ja, lyder konklusionen i ny forskningsrapport, der viser, at eleverne klarer sig godt fagligt og sportsligt. Særligt drengene har høje sportslige ambitioner.
En ny undersøgelse fra Interacting Minds Centre afdækker afdækker, hvordan vores hjerne forstår andres handlinger. Resultaterne af undersøgelsen kan måske give os en bedre forståelse af, hvorfor mennesker, der lider af autisme eller skizofreni, har vanskeligt ved social interaktion.
Med en læseguide får lærerne et redskab, der kan optimere elevernes læringsudbytte. Eleverne læser fagtekster fokuseret og tager aktivt del i undervisningen. Særlig god effekt har læseguiden for de fagligt svage elever.
Side 75 af 89
Søger du en ekspert inden for kultur, kommunikation, medier, religion, sprog eller pædagogik? Kontakt en pressemedarbejder.