Johnny Laursen ny formand for bestyrelsen i DIIS

Pr. 1. januar 2017 er Johnny Laursen tiltrådt som bestyrelsesformand i DIIS, Dansk Institut for Internationale Studier.

Johnny Laursen var indtil årsskiftet stedfortræder for nu tidligere formand, professor Laurids S. Lauridsen fra Roskilde Universitet, som træder ud af bestyrelsen efter at have siddet de maksimale otte år.

"Jeg har været glad for og stolt over at have haft lov til at være med i bestyrelsesarbejdet i en vigtig periode af DIIS’ udvikling og ser frem til at lede det videre arbejde i bestyrelsen for DIIS i en periode, hvor det danske samfunds behov for instituttets forskning og rådgivning vil være større end nogensinde," siger Johnny Laursen.

"Verden omkring os er blevet mere foranderlig og dynamisk, og store udfordringer presser sig på både i Europa og globalt. Derfor er der er et stort behov for DIIS’ analyser," siger han.

Johnny Laursen benytter samtidig lejligheden til at takke sin forgænger for hans store engagement og værdifulde indsats i DIIS-bestyrelsen, herunder som formand gennem seks år.

Johnny Laursen er ph.d. i historie og har siddet i DIIS’ bestyrelse siden juli 2010. Han er dekan på Faculty of Arts, Aarhus Universitet og er medlem af universitetsledelsen.

For yderligere information, kontakt kommunikationschef i DIIS Anna Pia Hudtloff på apih@diis.dk eller telefon 91 32 55 64.